Hamburg’da yeni altyapı dönemi: Hedef daha az trafik çilesi, daha hızlı projeler

Hamburg, altyapı ve yol çalışmalarının kent yaşamını daha az etkilemesi ve projelerin daha hızlı tamamlanması amacıyla kamu kurumları, özel sektör ve sivil toplumun katıldığı yeni bir “Altyapı İttifakı” kurdu. Foto:Johannes Arlt

HamburgHaber.de 

HAMBURG – Hamburg Eyaleti, kent genelinde yürütülen altyapı çalışmalarının daha hızlı, koordineli ve vatandaş odaklı hayata geçirilmesi amacıyla “Altyapı İttifakı”nı (Bündnis für den Tiefbau) kurdu. Hamburg Ulaşım ve Mobilite Dönüşümü Bakanlığı’nın (BVM) düzenlediği açılış toplantısına inşaat sektörü, kamu kurumları ve sivil toplumdan 50’den fazla kuruluşu temsilen 100’ün üzerinde kişi katıldı.

Yeni girişimin temel hedefi, altyapı ve yol çalışmalarının kent yaşamı üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirmek ve projelerin daha etkin şekilde hayata geçirilmesini sağlamak.

Altyapıda Kalıcı İş Birliği Dönemi

Yeni ittifak, altyapı ve inşaat şirketlerinden mühendislik ve planlama ofislerine, belediye iştiraklerinden enerji ve altyapı işletmelerine, meslek odalarından ilçe yönetimleri ve sivil toplum temsilcilerine kadar tüm ilgili tarafları ilk kez kalıcı bir diyalog ve çalışma platformunda bir araya getiriyor.

Toplantıya Almanya Otomobil Kulübü (ADAC), Hamburg Esnaf ve Sanatkârlar Odası ile Hamburg Ticaret Odası gibi önemli kuruluşlar da katıldı.

İlk toplantının gündeminde, altyapı projelerinin nasıl daha hızlı, şeffaf ve koordineli yürütülebileceği konusu yer aldı. Katılımcılar, sahadaki deneyimlerini paylaşarak mevcut sorunları değerlendirdi ve inşaat çalışmalarının verimliliğini artıracak ilk çözüm önerilerini ortaya koydu.

Bürokrasi ve İletişim Sorunları Masaya Yatırıldı

Toplantıda özellikle uzun süren karar alma süreçleri, bürokratik engeller ve yetersiz iletişim, çözüm bekleyen temel sorunlar olarak öne çıktı. Katılımcılar, planlama ile uygulama arasındaki koordinasyonun hızlandırılması, bölge sakinlerinin ve etkilenen kesimlerin sürece erken aşamada dahil edilmesi ve vatandaşlara inşaat süreçleri ile alternatif ulaşım imkânları hakkında anlaşılır bilgiler verilmesi gerektiği konusunda görüş birliğine vardı.

Hamburg Ulaşım ve Mobilite Dönüşümü Senatörü Dr. Anjes Tjarks, “İyi bir altyapı, tüm paydaşların yakın iş birliği içinde çalıştığı ve insanların ihtiyaçlarının dikkate alındığı yerde ortaya çıkar. ‘Geleceğin Altyapısı’ stratejisi ve Altyapı İttifakı ile daha hızlı inşa süreçleri, daha iyi koordinasyon ve Hamburg halkının ihtiyaçlarına daha fazla duyarlılık için gerekli zemini oluşturuyoruz. Böylece şehrin geleceğine yatırım yaparken vatandaşlarımızın mümkün olduğunca az etkilenmesini sağlamayı hedefliyoruz. Başarının anahtarı, kentte yaşayan insanların desteği ve bu sürece duyduğu güvendir” dedi.

İkinci Toplantı Kasım Ayında

Açılış toplantısından elde edilen sonuçlar, BVM’nin “Geleceğin Altyapısı” (Zukunft Tiefbau) stratejisinin uygulanmasına yönelik çalışmalarına doğrudan yansıtılacak. Bu doğrultuda ittifakın bir sonraki çalışma başlıkları ve faaliyet planı da şekillendirilecek.

Altyapı İttifakı’nın ikinci toplantısının 19 Kasım 2026 tarihinde yapılması planlanıyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir